در سیر جهانی شدن و با توجه به پدیده ی حضور فن آوریهای نوین، عملکرد مؤثر نهاد آموزش، توانمندی و توجه خاص خود را می خواهد .
انسانِ نخستین ضمن تلاش برای تأمین مواد ضروری حیات، به تدریج بر دانش و تجربه ی خود افزود و راه شناخت نیازها وآرزوهای خود و شیوة بیان آنها را آموخت و به این ترتیب، به خرد خود شکل داد و با حفظ ارزش انسانی خود، در ادامه با ارتباط توانست بیشتر و بیشتر آموزش بگیرد.
رسالت تعلیم و تربیت، پرورش انسان پرسشگری است که می خواهد راه تکامل همه جانبه ی خود را فراهم سازد، تا آنجا که ممکن است با رموز موقعیت فردی و اجتماعی خود و دنیای متغیّر آشنا شود، با دنیا و انسانهایش مرتبط شود و زندگی خود را با عشق و دانش شکوفا سازد.
چون:
رشد بازارهای مالی جهانی ، حمل و نقل بین المللی و مسائل زیست محیطی و یادگیری علوم و دانش به روش نوین و رد وبدل اطلاعات، کالاها و عادات فرهنگی،تغییرات در محتوای دانش و یادگیری، تغییرات در تولیدات آموزشی ونحوه ی یادگیری ،وجود رایانه و دنیای اینترنت و الکترونیک، فناوری انتقال اطلاعات و آشنایی با دنیایی از زبان های مختلف در جهان و علم جدید روز، نوآوری در کارآفرینی و اعلام اختراعات و کسب و کارهای نو با توجه به نوع زندگی انسان ها و حضور رسانه های ارتباط جمعی متفاوت و متنوع در جهان ، در بین کشورهای جهان باب شده است، خود به خود ارتباط شکل می گیرد.
حال باید:
با آموزش درست و نظارت به جا ، فضایی غنی از فرهنگ بومی و میزان رضایت مندی افراد از جامعه درست کنیم که با حفظ و پایداری اعتقادات و ارزشهای دینی و ی و نگاه داشتن انسان مطلوب جامعه ی خود ،نگرانی ای در رابطه با واکنش ها و اثرات در برابر جهانی شدن پیش نیاید.
و بتوان کشوری با فرهنگ و دین و آئین غنی، به واسطه ارتباط های علمی فرهنگی پژوهشی ورزشی هنری ی به تمام دنیا معرفی کرد و در زیر پرچم مقدس کشور، نظام را حفظ کرد.
محبوبه سادات مجدالاشرافی
جستجویی در مقالات – جهانی شدن، وضرورت آموزش هدفمند درعرصه فناوریهای نوین آموزشی
درباره این سایت